A blogról

Kedves látogató!
Köszönöm hogy benéztél hozzám. Ha van véleményed, hozzáfűzni valód, akkor azt nyugodtan megteheted az erre a célra kialakított sávban!
Megjegyzés írásánál nincs szükség szóellenőrzésre, nem kell kódot beírni!
Felül a legújabb bejegyzéseket találod, lefelé görgetve az oldalt meg persze a régebbieket. Vagy tallózhatsz a baloldalon található az "összes bejegyzés" sávban, illetve 2016-tól hegységekre is lebontva találhatsz címkéket a narancssárga sávban az egyszerűbb keresés érdekében.

A blog mottója: "Mesélhetsz történeteket, leírhatod, mit láttál, hogy az emberek is láthassák. Készíthetsz az embereknek fényképeket. Elmondhatod, hogyan énekelnek a madarak, és hogyan ringatózik a hó a fák lombjain. Leírhatod, sőt akár éreztetheted is másokkal, hogy milyen, amikor fújja a szél az arcodat, vagy amikor érzed az ázott föld illatát. De sohasem érheted el, hogy ugyanúgy érezzenek, ahogy te éreztél, ugyanúgy sírjanak, ahogy te sírtál, és olyan hevesen verjen a szívük, ahogy a tiéd vert ott, abban a pillanatban." Kilian Jornet


2014-től a sorozatos képlopások miatt minden fotó vízjelezett és az eredetinél rosszabb minőségre konvertált. A képekre kattintva azok teljes képernyősre és jobb minőségűre váltanak!


2011. augusztus 17., szerda

Az ivóvíz hiánya miatt veszítik el a vendégeket a Gyilkos-tónál.

„Itt hiánycikk a szolgáltatás, ahol nyakunkba zúdul a rengeteg hegyi patak? Szahara ez?”

Napok óta vízhiánnyal küzdenek a gyilkostóiak. A szolgáltatás gyakrabban szünetel, mint amennyit üzemel. A vendéglátók elkeseredettek: nemcsak a szezon bevételét veszítik el, hanem a vendégeket is… örökre. Több turista ugyanis felháborodottan, fizetés nélkül távozott az üdülőhelyről.
A vízszolgáltató szerelőcsapata dolgozik a gyilkostói vízháznál. Keresik a bajt. A hatvanéves rendszer haldoklik, ezért akadozik a vízszolgáltatás. Így megy ez napok óta, a rövid turistaidényben érkező vendégektől sűrű bocsánatkérések közepette vesz búcsút a vendéglátó, visszaadva a szállásdíjat. Nincs víz, nem lehet a turistát marasztalni.
Az elmúlt szombaton lakodalmak, rendezvények mellett rengeteg szállóvendég volt a gyilkostói vendéglátókban. Estefelé még türelmesen várták, hogy csak lesz mód a zuhanyzásra, később viszont már ingerültek lettek, perrel fenyegetőztek, hogy az ígért szolgáltatásban nem lehet részük. Többen egész napos gyalogtúráról érkezve szerettek volna tisztálkodni, s nem vigasztalta a válasz, hogy az üdülőn sehol sincs víz, hogy ez általános probléma – szerették volna a helyszínen látni a szolgáltató javítócsoportját.
„Itt hiánycikk a szolgáltatás, ahol nyakunkba zúdul a rengeteg hegyi patak? Szahara ez?” – tette fel a kérdést egy neamți vendég, aki vízszerelő tapasztalatára hivatkozva próbált megoldást keresni a szolgáltatás újraindítására. A vendéglők alkalmazottai vedrekben, hordókban vitték patakról, forrásról a vizet, s vigasztalásként még azt is elmondták: aki abban mosakszik, később ráncosodik.
Rövid időre sikerült újraindítani a vízszolgáltatást, majd újra hörögni kezdtek a csapok, s így volt ez tegnap is. Scurtu Emma, a Havasigyopár vendéglátó tulajdonosa elmondta, egyik vendége épp csak meg nem verte dühében. Pénzét visszakérte, s távozott, újabbak bejelentkezését már visszautasítja, nem mer senkit hívni.
A Gyilkostó vendéglőnél is fő a feje a tulajdonosnak. Egy francia csoportot várnak, ám a közvetítő bukaresti cég vezetősége elmondta, ha nem lesz víz, más szálláshelyre irányítja a vendégeket, ugyanakkor szerződést bont a gyilkostói vendéglátóval.
Az üdülőtelepen hasonló cipőben járnak a panziósok, s reménykednek, hogy a Go Rt. emberei megtalálják a meghibásodást. Lukács László, a Go Rt. igazgatója kilencfős csapattal próbálja elhárítani a problémát.
„Keressük a bajt. A rendszer öreg, patakból, pumpával próbáljuk megtölteni a tartályokat, hogy aztán szabadeséssel a vendéglátókba jusson a víz. Nem tehetünk mást, mi dolgozunk” – válaszolta kérdésünkre Lukács.
A gyilkostói víz- és szennyvízhálózat rendbetétele elkezdődött, kormánypénzből kerültek vezetékek a földbe, ám hiányzik a rendszer füle-farka, azaz a vízház és derítőállomás. Ha készen lenne az új rendszer, megszűnnének a gondok, fúrt kutakból megfelelő minőségűmennyiségű víz kerülne a vendéglátókba. A folyamat pénzgondok miatt akadt el még tavaly, a kivitelező felfüggesztette tevékenységét. Azóta minisztériumi küldöttség is járt Gyilkostón felgyorsítani az újrakezdést.
Az üdülőtelep vállalkozói már nem is remélik, hogy idén elkészül az új rendszer és megszabadulnak a vízhiánytól. Arról is letettek, hogy a rövid idényben pénzt gyűjtsenek az ínségesebb téli hónapokra. Aki teheti, saját vízrendszer kiépítését tervezi.
„Kutakat fúratok, tartályokat helyezek el a szálloda közelében. Úgy látom, másra nem számíthatok. A beruházás viszont nagyon költséges, nem tudom, hányan engedhetjük meg ezt magunknak. Ugyanakkor felvetődik a kérdés: ez az egyetlen megoldás a 21. században?” – teszi fel a kérdést Portik Csaba, aki attól tart, a vízhiánnyal elriasztott vendégek, sőt azok hozzátartozói sem igényelnek többet szállást Gyilkostón.
„Nem kérünk többet Gyergyószentmiklós város vezetésétől, csak annyit, ami a városi embernek kijár: legyen vizünk. A problémák elviszik a vendégeinket, s nekünk ez az életünk” – fogalmaz egy másik vendéglátós, aki azt latolgatja, közösen beperelik a vízszolgáltatót, kártérítést követelve.
A szolgáltató tegnap délután jelezte: úgy tűnik, megtalálták a probléma okozóját, remélték, estétől már lesz víz a vendéglátókban. A rendszer felújításának megtorpanásáról, a kilátásokról Mezei János polgármester elmondta: a modernizálás során szükségessé vált az áttervezés, mely többletköltséget eredményezett. Ennek fedezését  kell felvállalnia a minisztériumnak annak érdekében, hogy a beruházást befejezhessék. „Közel járunk a megoldáshoz”                                         jelentette ki a sajtó kérdésére az elöljáró.




Forrás:

Balázs Katalin
Hargita Népe

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Ha van hozzáfűzni valód, vagy ha a véleményedet
szeretnéd leírni a blogról, akkor azt itt megteheted!
Nincs szóellenőrzés, kódbeírás!!