A blogról

Kedves látogató!
Köszönöm hogy benéztél hozzám. Ha van véleményed, hozzáfűzni valód, akkor azt nyugodtan megteheted az erre a célra kialakított sávban!
Megjegyzés írásánál nincs szükség szóellenőrzésre, nem kell kódot beírni!
Felül a legújabb bejegyzéseket találod, lefelé görgetve az oldalt meg persze a régebbieket. Vagy tallózhatsz a baloldalon található az "összes bejegyzés" sávban, illetve 2016-tól hegységekre is lebontva találhatsz címkéket a kék sávban az egyszerűbb keresés érdekében.

A blog mottója: "Mesélhetsz történeteket, leírhatod, mit láttál, hogy az emberek is láthassák. Készíthetsz az embereknek fényképeket. Elmondhatod, hogyan énekelnek a madarak, és hogyan ringatózik a hó a fák lombjain. Leírhatod, sőt akár éreztetheted is másokkal, hogy milyen, amikor fújja a szél az arcodat, vagy amikor érzed az ázott föld illatát. De sohasem érheted el, hogy ugyanúgy érezzenek, ahogy te éreztél, ugyanúgy sírjanak, ahogy te sírtál, és olyan hevesen verjen a szívük, ahogy a tiéd vert ott, abban a pillanatban." Kilian Jornet

2014-től a sorozatos képlopások miatt minden fotó vízjelezett és az eredetinél rosszabb minőségre konvertált. A képekre kattintva azok teljes képernyősre és jobb minőségűre váltanak!

2011. június 7., kedd

Négy napos túra a Pádis tetején

2011.május 30.-június 2.
Előre bocsájtom,hogy a Bihari-Pádisi túrák terén még igencsak kezdők vagyunk,hiszen csak egy éve annak,hogy elkezdtünk kijárni. Már tavalyi Boga völgyi utunkon kinéztem magamnak a fölénk magasodó csúcsokat,el is határoztam,jövőre végig járjuk! Mivel az ilyen utak állnak a legközelebb hozzánk,most csak ennek az egy napnak a történéseit írom le.

Egy kedves kolléganőm vállalta,hogy felfuvaroz minket /feleségemet és jómagamat/Biharfüredre mint kiindulási pontra és 4 nap múlva értünk jön a Pádisi út Glavoj rét felé vezető leágazásához a Scarita nyereghez. Örök hála Neki!
Az elkövetkező 3 éjszakát a Pádis Menedékházban terveztük eltölteni,így adta magát az útvonal:

Biharfüred-Pádis Menedékház végig a piros jelzésen,ez kb.25 km. Nem túl komoly emelkedőkkel,estleg a Biharfüred-Mezőhavas útvonal erősebb,de az is inkább csak a közepesen megterhelt 12 kg.körüli súlyú hátizsákok miatt lehet szuszogós.4 napi cucc/ruhák,esőkabátok,váltó cipők, kaják stb./Meg persze az aznapi vízkészlet ami 3-4 liter volt. Bár útközben itt-ott vannak források,de nem bíztuk magunkat rájuk.

Mivel még sosem jártunk a környéken,kicsit izgultunk az utak-jelzések megléte miatt,de felesleges volt,végig simán követhető volt az útvonal. Annyit megjegyeznék itt,hogy a jelzett utak éppen elkerülik a csúcsokat illetve a hegyvonulat gerincét,de mindenképp érdemes ott menni mert úgy szinte minden irányba teljes a kilátás. Végig jól kijárt földutak vannak,csak a térképen nem voltak feltüntetve.Így először felmentünk a Mező-havas 1625 méter magas csúcsára. Majdnem teljes körpanoráma. És rengeteg légy! Mindenütt!
Innen leereszkedtünk és elindultunk a Kereszt hegy felé,ahol találkoztunk egy filmes csoporttal,gondolom a Phaeton vízesés környékén voltak.
 Aztán jött az Istenek havasa és a 4 napos túránk alatt megszokottá vált zivatar. Szép út ez is,itt követtük a jelzést a hegy oldalában.
Tovább ismét a jelzetlen gerincen a Hideg-kút 1654 méteres tetejére,végülis eső nélkül. Innen tovább a Szegelet-havas 1627 méteres csúcsára.

Jött a Horgas-havas/1694 m./ oldala,mert ide már nem volt kedvünk fölmenni. Egy szép,de nehezen járható görgeteg-köves úton mentünk tovább immár végig lefelé a Kopott csapás nyerge-Égett-kő irányába. Aztán már könnyen haladtunk tovább a Varasó ház felé. Rövidesen elértük az épülő-szépülő Pádisi leendő átmenő fő útvonalat. Itt már tényleg jó, 50 km/órás tempóval simán járható személygépkocsival.

Még jó 30 perc és megérkeztünk 9 órás gyaloglás után a Pádis Menedékházhoz. Hurrá! Na, ott is folyik ám az építkezés, felújítás!
A kutya ugatásra előkerülő úriember magyarul üdvözölt és a mindenes szerepét is betöltő szakácsnőhöz kisért minket.

A hölgy magyarul és két-két nagy puszival köszöntött mindkettőnket. Később kiderült a lányával együtt dolgozik itt, aki szintén kedves és segítőkész volt mindenben. Ezt egyébként egész utunkon mindenkiről elmondhattuk. Tavaly a Csodavári Menedékházban szintén hasonló vendégszeretetet tapasztaltunk 7 napos ottlétünk során. Amúgy a szállásunk megfelelő volt, a vacsorák finomak és bőséges mennyiségűek voltak. Mindig kész volt minden a megbeszélt módon és időpontra. Köszönet érte!

A   következő napokon megnéztük az Aragyásza barlangot és környékét, cirkáltunk a Boga katlan tetején és még hazafelé belefért egy rövid túra a Ponor rétre és forráshoz, valamint egy ebéd a Csodavári Menedékháznál. Hazafelé végig a Boga völgyig jött velünk a jégeső,de így is gond nélkül leértünk. Az útépítés sem zavarta a haladásunkat,bár helyenként várni kell a munkagépek miatt néhány percet.
Összességében egy jól sikerült túrát tettünk, jól jelzett és jól követhető utakon,amit az is bizonyít,hogy a 4 nap alatt egyszer sem kellett a térképet tájékozódásra használni!
A szállásunk foglalásában Pásztai András Úr segített, akit a Pádison jól ismernek mint utóbb kiderült. Köszönjük András!!

1 megjegyzés :

1. Jó pár évvel ezelőtt mi is voltunk Pádison!Hol jártunk?Csodavár,Galbina szurdok,Pádis,CETATEA RADESEI(Aragyásza?...)..és Barlangban(Pestera FOCULUI VIU)...ott lennt voltunk..a nevét nem tudom..ahol egy lyukon besüt a nap..és a jégcsodákon mintha tűz játszanak...van egy neve most nem jut eszembe!...Ott sátraztunk Pádison,a galbina..egésznapos tura volt..na ot tmegrágta a legelésző tehén a káposztánknak egy részét..lemostuk jól.és abból volt az ebéd,néhány vargányát is találtunk..és turós-puliszka volt a vacsora..sosem felejtem el...sziporkázó,csillagos égboltot nézegetve fogyasztottuk el..kézzel...!?-..és tábortűznél!.....sohaéletemben nem láttam ennyi hullócsillagot..

Ha van hozzáfűzni valód, vagy ha a véleményedet
szeretnéd leírni a blogról, akkor azt itt megteheted!