A blogról

Kedves látogató!
Köszönöm hogy benéztél hozzám. Ha van véleményed, hozzáfűzni valód, akkor azt nyugodtan megteheted az erre a célra kialakított sávban!
Megjegyzés írásánál nincs szükség szóellenőrzésre, nem kell kódot beírni!
Felül a legújabb bejegyzéseket találod, lefelé görgetve az oldalt meg persze a régebbieket. Vagy tallózhatsz a baloldalon található az "összes bejegyzés" sávban, illetve 2016-tól hegységekre is lebontva találhatsz címkéket a kék sávban az egyszerűbb keresés érdekében.

A blog mottója: "Mesélhetsz történeteket, leírhatod, mit láttál, hogy az emberek is láthassák. Készíthetsz az embereknek fényképeket. Elmondhatod, hogyan énekelnek a madarak, és hogyan ringatózik a hó a fák lombjain. Leírhatod, sőt akár éreztetheted is másokkal, hogy milyen, amikor fújja a szél az arcodat, vagy amikor érzed az ázott föld illatát. De sohasem érheted el, hogy ugyanúgy érezzenek, ahogy te éreztél, ugyanúgy sírjanak, ahogy te sírtál, és olyan hevesen verjen a szívük, ahogy a tiéd vert ott, abban a pillanatban." Kilian Jornet

2014-től a sorozatos képlopások miatt minden fotó vízjelezett és az eredetinél rosszabb minőségre konvertált. A képekre kattintva azok teljes képernyősre és jobb minőségűre váltanak!

2011. április 3., vasárnap

Vannak még állatok....de miért is nem csodálkozom??

Hát nem is tudom, mit írjak erre a hírre?
Közel 25 éves túra tapasztalattal a hátam mögött elmondhatom,
sajnos sok emberi-állattal találkoztam, és sok érdekes, furcsa eseményben volt részem a túrákon.
Ez az eset Debreceni turistákkal történt meg.

Turistabalesetet okozott egy hegyes, szándékosan kihelyezett betonvas a Mátrában, egy Pásztó környéki jelzett turistaúton
"2010. december 18-án, szombaton immáron harmadik alkalommal tartottuk téli túránkat. A hegyekben sok szépet láttunk, jó hangulat volt, úgy tűnt, ismét egy szép emlékű túrában volt részünk. Aztán egy szempillantás alatt minden megváltozott. A túra végén az Ágasvári Turistaház felől Hasznos község irányába tartottunk a zöld sáv jelzésen. Majdnem elértük az elektromos távvezetéket, ami a Márton-rét fölött keresztezi az utat, mikor egyik társunk szólt, hogy álljunk meg, mert valami megszúrta a lábát. A srác leült a hóba, s levetette bakancsát. Először azt hittük, valami tüske vagy kavics mehetett bele a bakancsba, de mikor láttuk a teljesen átvérzett zoknit, már tudtuk, ennek fele sem tréfa. A vér spriccelt a lábából. Szerencsére volt nálunk géz, mellyel a sebet bekötöztük, illetve – a vérzést csillapítandó – sálakkal elszorítottuk a lábát. Szerencsére volt térerő, így mobiltelefonról értesíteni tudtuk a Mentőket.

Eközben megkerestük, mi okozta a sérülést. Hamar meg is láttuk az úton a földből körülbelül 10 cm-re kiálló hegyes vasdarabot. Megpróbáltuk kihúzni, de nem mozdult. Pár percig kínlódtunk vele, mire sikerült kiszednünk: egy 40-50 cm hosszú, kihegyezett betonvas volt, melyre nagyjából a harmadánál egy négyszög alakú vas lapot hegesztettek. Precíz munka: sem eldőlni, sem pedig a földbe benyomódni nem tudott. Elég valószínű, hogy jármű ellen irányult a támadás, mivel a szekérúton a keréknyomba helyezték. Az avar és a hó betakarta, így nem láttuk. Egyébként sem biztos, hogy észrevettük volna, hiszen beleolvadt a környezetébe. Mindez jelzett turistaúton történt! Most okozott egy komoly sérülést, de ha valaki nem belelép, hanem megcsúszik, és úgy esik bele, hogy létfontosságú szervet ér a szúrás… ebbe még belegondolni is borzasztó!
A sebesülés ellátása után a sérültet öten felemeltük, s elindultunk vele a velünk párhuzamosan futó országút felé. Szerencsére többen voltunk, így tudtuk váltani egymást. A hóban többször megcsúsztunk, elestünk. Mindeközben bennünk volt a tudat, hogy ha egy ilyen vas van, nem kizárt, hogy van több is. Nem jártunk messze az országúttól, mikor szemből jöttek a mentősök, akik Salgótarjánba, a Szent Lázár Megyei Kórházba szállították a sérültet.
A balesetet bejelentettük a Pásztói Rendőrkapitányságon.
Időközben megtudtuk, hogy már más is talált ilyen eszközt, sőt állítólag még több is van a Pásztó környéki utakon. Baleset viszont egészen idáig nem történt. A további baleseteket megelőzendő, kérünk mindenkit, hogy ezen a környéken való túrázás esetén fokozottan figyeljen, hová lép! Mivel a támadás valószínűleg jármű ellen irányult, ezekre a „csapdákra” vélhetően szekérutakon a keréknyomokban lehet számítani, de nem kizárt, hogy másutt is előfordulnak. Kérjük továbbá, hogy aki ilyen eszközt talál, annak pontos helyét (amennyiben lehetősége van, GPS-koordinátáit is) jegyezze fel, s jelentse a területileg illetékes rendőrkapitányságnak, erdészetnek és a Magyar Természetbarát Szövetségnek, valamint tegye közzé különböző természetjáró fórumokon! Az élet kioltására is alkalmas eszközt pedig távolítsa el, amennyiben ez nem lehetséges, jól látható módon jelölje meg!"

3 megjegyzés :

1. Félelmetes,hogy a hegyen sem lehetünk biztonságban "embertársaink" hülyesége miatt....
    Ezek után kicsit jobban megnézem,hogy hová huppanok le angyalkát csinálni. :-(

2. Ez nagyon durva, örülök, hogy azért nagyobb gond nem lett, és nektek nem lett bajotok. Tényleg egy sima túrán is mennyi veszély leselkedik ránk, hihetetlen. :))

3. Hát vannak még hülye emberek! Az ilyeneket börtönbe kellene zárni.

Ha van hozzáfűzni valód, vagy ha a véleményedet
szeretnéd leírni a blogról, akkor azt itt megteheted!